Waarom een sim only abonnement verlengen

Stel: je bent eigenlijk heel tevreden over je huidige mobiele abonnement en je mobiele telefoon. Je abonnement loopt al meer dan 1 jaar (of 2 jaar als je een 2-jarig abonnement had afgesloten), dus in principe zou je een nieuw abonnement af kunnen sluiten. Maar waarom zou je? Alles werkt nu prima en de kosten vallen ook best mee, een nieuw contract is weer een hoop gedoe..

Dit is een hele normale gedachtegang, maar kost je wel tientallen tot honderden extra euro's per jaar. Je kunt namelijk met maar héél weinig moeite je huidige abonnement verlengen met een mooie aanbieding. Dat betekent dat je tegen je provider zegt: luister, ik kan in principe een nieuw abonnement afsluiten, maar misschien hebben jullie nog een mooie deal voor mij.


Wat de provider denkt

Elke mobiele telecom provider wil natuurlijk zoveel mogelijk klanten. Niet voor niets lijkt de helft van alle reclame's op TV over mobiele abonnementen te gaan. Een nieuwe klant winnen is een hoop werk, maar een klant houden kan meestal gemakkelijker. Als het goed is is de klant al tevreden, dus is minder geneigd om over te stappen. Een provider zal zeker haar best doen om jou als klant te houden. En daar wil de provider ook best voor betalen, wat dus neerkomt op extra korting voor jou. Maar dan moet je wel zelf actie ondernemen!

Hoe kun je een abonnement verlengen

Een mogelijk bezwaar om niet over te stappen kan zijn dat het teveel gedoe geeft. Gelukkig is dit in de huidige internet tijd niet meer het geval. Via de internetpagina van jouw provider kun je al 3 tot 4 maanden vóór de afloop van je huidige abonnement bekijken wat de aanbiedingen voor verlenging zijn. Jammer genoeg zijn deze aanbiedingen niet altijd even scherp. Wat je ook kunt doen is een nieuw abonnement bij je huidige provider afsluiten. Dit lijkt misschien een beetje omslachtig, maar het enige wat je hoeft te doen is je gegevens invullen en de provider regelt verder alles voor je. Met andere woorden: je verlengt je huidige abonnement, maar dan met betere voorwaarden.

Of toch overstappen..?

Vaak blijkt na een jaar dat je huidige abonnement toch niet zo voordelig is (met onze sim only vergelijker zie je in één oogopslag welke provider voor jou het voordeligst is). In dat geval is het verstandig om zo snel mogelijk over te stappen. Dit klinkt ingewikkeld, maar dat is het zeker niet. Je nieuwe provider wil jou graag als nieuwe klant, dus zal alles voor jou regelen. Het enige dat jij hoeft te doen is je gegevens invullen! En je huidige nummer? Dat kun je ook altijd meenemen. Vul je mobiele nummer in bij het bestellen van je nieuwe sim only en je nummer gaat automatisch mee naar je nieuwe abonnement. Als je dit alles op je gemak doet zal het niet meer dan 10 minuten duren. Zo makkelijk heb je nog nooit geld verdiend!

Conclusie

Loopt je huidige mobiele of sim only abonnement af? Check dan altijd of je huidige abonnementskosten wel zo voordelig zijn. Meestal heeft je huidige provider een scherpe aanbieding om nieuwe klanten te lokken waar jij ook gebruik van kunt maken. En wie weet, misschien is de actie van een andere provider wel nóg voordeliger. Door het simpele internet bestelproces kost overstappen niet meer dan 10 minuten. Met besparingen tot een paar honderd euro per jaar komt dat neer op 1200 euro per uur verdienen ;)

Sim only abonnementen vergelijken kun je doen met hulp van onze vergelijkings tool.
Een abonnement verlengen kun je doen via onze verleng pagina.

Reacties