Zakelijke abonnementen moeten aan een aantal eisen voldoen. Zakelijk gebruiken we onze telefoon anders dan privé. Hoe ziet het ideale zakelijke abonnement eruit? In deze blog zetten we de 10 eisen en voordelen van en voor de zakelijke beller op een rij.
- Genoeg belminuten
Zakelijk kunnen we heel wat belminuten volpraten. Dat kan maar zo klauwen met geld kosten. Een abonnement dat rekening houdt met het belgedrag van zakelijke klanten is geen overbodige luxe. Voor een mooi prijsje een flinke bundel.
- Zakelijk groepsabonnement
Voor bedrijven met twee of meer aansluitingen zou een zakelijk abonnement met groepskorting voordelig zijn. Zodat verschillende werknemers belminuten kunnen delen. Er zijn inderdaad speciale belbundels voor dergelijke zakelijke groepen.
- Snel internet
Dat we overal en altijd bereikbaar willen zijn, betekent ook dat we zakelijk behoefte hebben aan snel internet. Zelfs in de kleinste dorpen in Zuid-Limbug en Noord-Groningen. - Stabiele verbinding
Tijdens een zakelijk telefoongesprek willen we geen ruis of kraak. Het wil nog weleens gebeuren dat één van de twee bellers wegvalt. Een zakelijk telefoongesprek moet vloeiend verlopen. Daar hebben we een stabiel netwerk voor nodig. Eveneens in die kleine dorpjes in Limburg en Groningen. - Hotspotverbinding mogelijk
- Geen aansluitkosten
- Professionele service
- Storingen snel verholpen
- Internationaal bellen
- Overzichtelijke factuur
Zakelijke bellers hebben vaak ook een i-Pad of laptop. Het is daarom handig als het abonnement een hotspotfunctie bevat. Zodat de telefoon een hotspotverbinding kan maken voor andere apparaten.
Er bestaan zakelijke abonnementen waarbij de beller de aansluitkosten niet hoeft te betalen. Dat is voor zakelijke bellers een prettige bijkomstigheid.
Zakelijke bellers die een vraag hebben over het abonnement of die problemen ondervinden met de telefoon willen snel geholpen worden, want het werk gaat door. Particuliere bellers willen dat natuurlijk ook, maar bij veel abonnementen bestaat er toch een aparte helpdesk voor zakelijke klanten. Waar veelal hoger opgeleide medewerkers zitten of medewerkers die al jaren bij de betreffende provider werken.
Veel zakelijke abonnementen beloven klanten dat eventuele storingen binnen 24 uur verholpen zijn. Particuliere abonnementen zitten vaak niet vast aan zo’n tijdslimiet.
Het kan ook zijn dat een zakelijke beller regelmatig naar het buitenland moet bellen. Eveneens duur geintje. Een zakelijk abonnement zou daarop in moeten spelen, zodat de beller voor een voordelig tarief zijn buitenlandse contacten kan bellen.
Ten slotte moet een zakelijke beller zijn telefoonfactuur eenvoudig moeten kunnen declareren. De beller moet maandelijks een factuur krijgen waarop btw-gegevens duidelijk vermeld staan.